31 januari 2012

Jerseyskjorta till liten kille




Det kan ju vara rätt svårt att få på små killar skjortor så jag blev väldigt sugen att prova jerseyskjortan som var i förra numret av Ottobre. Som vanligt när jag syr något första gången så var detta plagg fyllt av barnsjukdomar, tex så glömde jag att det inte var en t-shirt jag sydde så jag klippte inte framstycket i två delar utan en. Desvärre hade jag inte tyg nog för att klippa ut en till bit utan framstycket är lite smalare än bakstycket. Får se hur det blir när den sitter på. I alla fall så är jag väldigt nöjd med resultatet till slut och ska snart göra en ny skjorta till bustrollet i något annat tyg. Det var kul att sy, lite mer utmaning än de vanliga tröjorna.

Tyg: Fantasiskog och svampar från Znok Design. Jag tycker att tyget passar alldeles utmärkt till en kille trots att det är lite rosa i det.

Mönster: Jerseyskjorta från Ottobre 6/2011. Ganska svårt mönster att följa och instruktioner om sömsåner saknades men efter lite klurande och pillande blev det bra. Valde dock att sätta tryckknappar istället för knapphål.

P.S. Har börjat använda min systemkamera nu så inga fler telefonbilder på bloggen. Har dock inget bildbehandlingsprogram än men det kanske kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar