22 januari 2012

Små shorts till sommaren


I somras började jag sy några shorts till sonen. Dock fastnade jag i momentet med resårbandet, helt enkelt för att sonen alltid sov när jag försökte mäta. Jag syr i princip bara när han sover eftersom det är enda gången jag kan sitta ifred. Och eftersom jag jobbar heltid vill jag gärna umgås så mycket som möjligt med honom de få timmar vi får tillsammans på vardagarna.
Jag hade en pyttebit av lejontyget så det var lite pilligt att få till shortsen. Men det gick . Nu får vi se bara om shortsen kan bäras av Bustrollet till sommaren, de var ju egentligten sydda till förra sommaren. Annars finns det säkert någon liten sötnos i bekanstskapskresten som kan få överta dem.

Tyg: Robottyg och Lejon bak och fram från Mjuka Tyger.

Mönster: Ottobre så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar