14 januari 2012

Tågpyjamas



I den här familjen är det fordon som gäller. Tåg, bilar, traktorer och lastbilar är alla saker som gillas av bustrollet. Det där med könsneutral uppfostran har vi slängt ut genom dörren. Trots alla mina ansträngningar att få honom att leka med dockor och gosedjur så är det fordon som gäller. Men en liten vinst tar jag i alla fall åt mig. När de ska måla eller pyssla på dagis så väljer sonen alltid samma färg: Lila! Sådan mor, sådan son.
Ja, tåg var det alltså. Jag hittade denna stuv på Ohlsons tyger och tänkte på en gång på en pyjamas. Tyget är mjukt och skönt och i väldigt bra kvalitet. Jag valde röda muddar till för att skapa kontrast och ta upp det röda i tågen. Blev en mycket fin kombination om jag får säga det själv. Tidigare har vi främst använt bodysuits eller hela pyjamasar till sonen men det börjar närma sig att blöja ska bort och då vill jag inte näcka ungen på natten om han behöver kissa. Så det fick bli tvådelat.
Mönster: Ottobre 2011/4 tror jag att det var. Ett av de senaste numren. Storlek 98 skulle det bli, så att han har något att växa i. Dock gjorde jag det där felet man inte får göra. Jag glömde att tvätta tyget innan. Så det krymte ganska rejält i tvätten och är numera en välpassande 92.
Tyg: Stuv från Ohlsons tyger. Ibland hittar man faktiskt guldklimpar där, även om det är sällan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar