2 januari 2012

Ett babypaket Down Under

En av mina närmaste vänner bor på andra sidan jorden. När hon fick barn så ville jag sy något till den lilla. Valet av färg föll på grönt då jag inte visste vilket kön barnet har. Personligen klär jag gärna killar i all jordens färger men jag vet att Australiensare kan vara lite kinkigare med sådana saker (en hel del svenskar också för den delen...). Det blev i alla fall en liten kille så färgerna kommer nog att passa.
Igelkottstyget var en present från min svärmor, hon hade med hjälp av min man gått in på internet och beställt detta från Mjuka Tyger. Det var hennes livs första internetshopping så hon var mäkta stolt. Jag hade sett tyget tidigare och tyckt att det verkade lite tråkigt men när jag började sy det så insåg jag hur fint det faktiskt är. Senare blev det även till linnen til min son och hans bästa kompis, så kallad kompismatching. Inlägg om det kommer.
Omlottbodyn är från ett gammalt Ottobremönster. Sömnaden gick bra fram till att jag kom till kantbanden. Jag har ingen Cover-maskin utan syr på vanliga maskinen och jag har väligt svårt att få till spänningen, antingen blir det för tight eller för löst. Särskilt i svängarna blir det ofta för spänt och tyget viker sig. Jag antar att övning ger färdighet dock så jag fortsätter att försöka.
Velouren till muddbyxorna kommer också från Mjuka Tyger och är fantastisk mjuk och härlig kvalitet. Mönstret är liksom det förra från Ottobre, och även dessa är avsmalande rätt rejält.
Vi får se om paketet kommer fram dock. Det skickades innan jul, men precis efter att det skickades fick jag ett mail att de hade flyttat. Dessutom hade jag addreserat paketet till hennes flicknamn och inte skrivit någon avsändare, så vi får se om det klarar sig igenom det australienska postsystemet.

1 kommentar:

  1. Ååå! Jag hoppas att kläderna kommer fram. Vore ju himla tråkigt om de inte gjorde det.
    Jag har svårt att välja om bodyn eller byxorna är finast. Jag gillar igenkottstyget men även att det är randiga muddar på byxorna. Jag tror att denna kombination är helt klart bäst och blir finast. (Åååååh! Månne de komma fram!)

    SvaraRadera