4 januari 2012

Kompismatchning och en ful ovana


Detta linne syddes i våras i två par. Till Bustrollet och bästa kompisen A. De var otroligt söta när de sprang omkring och stojade i vår lägenhet med likadanna linnen på sig.
Men jag har en ful ovana. Jag är lite väl snål när det gäller tyger så jag passar och passar innan jag klipper så att det ska bli så lite spill som möjligt. Och vips så har jag klippt ut mönstret upp och ner. Det hände med Bustrollets linne och samma sak höll på att hända med lilla A, men där tog jag mig i kragen och klippte ut en ny rättvänd bit.

Mönster: Från Ottobre, tror det var 2/2011. Ett mycket användbart mönster men jag har svårt att få överlappningen rätt över axlarna.

Tyg: Samma som i inlägget nedan; Igelkottstyget som såldes hos Mjuka tyger för ett tag sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar