8 februari 2012

Egendesignad lampa



Mitt första bidrag till DeStash-utmaningen blir faktiskt inte kläder utan en lampa. Jag har letat överallt efter en fin lampa till Bustrollets rum. Jag ville undvika lampor med Puh eller cars eller rosa och plötsligt fanns det inte så mycket att välja på. Då ramlade jag på ett lampkit på Lilla Enja i Uppsala. I kitet ingår allt man behöver för att göra en lampa och man kan designa den som man vill, tapet, foto eller tyg kan till exempel användas. Jag har använt mig av ett tyg från Mjuka Tyger som jag har bytt till mig från Lillfiabus. Tack!

Lampkitet kan även köpas från dinlampa.com (vilket jag rekomenderar eftersom det blir billigare) och på hemsidan finns en beskrivning hur man gör. Det finns lite olika svårighetsgrad på monteringen, detta var proffesional kit jag använde.

Jag är supernöjd med resultatet. Den passar bra till den övriga inredningen i rummet och sonen gillar verkligen ugglor. Jag är nu grymt sugen på att göra fler lampor och designar redan fler i huvudet.

4 kommentarer:

  1. Åh gud vad jag är kär i lampan! Löööööv ugglor!!

    SvaraRadera
  2. Så fin! Har också gjort en egen lampa till As rum men inte så fin...

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastiskt söt lampskärm! Vilket bra tips!

    SvaraRadera