12 februari 2012

Kaninskjorta



Jag ville ha revansch på jerseyskjortan jag sydde för några veckor sedan så jag provade att sy en till till sonen. Denna är i interlock istället för jersey men det verkar fungera bra ändå. Den här gången gick sömnaden mycket snabbare och bättre eftersom jag kom ihåg de fel jag gjorde förra gången , Jag kom till exempel ihåg att framstycket skulle klippas i två delar och inte i en...

Om man tittar noga på bilderna så ser man att det är en hel del fläckar på tröjan. Detta beror helt enkelt på att sonen blev så förtjust att han ville ha den på sig på en gång och jag hann inte ta några bilder innan han hade hunnit smuts ned den.

Mönster: Jerseyskjorta från Ottobre 2011, samma som här.

Tyg: Svart intelocktrikå med kaniner i rosa och blått. Ett tyg som jag köpte för något år sedan på tradera och som har blivit liggandes. Tog fram det tack var DeStash-utmaningen. Än så länge ser jag dock ingen skillnad i tyglagren, får väl bli flitigare.

2 kommentarer: