8 februari 2012

Klöver, klöver, klöver


Kanske inte världens bästa kort men denna tröja var jättefin på Bustrollet. Jag sydde den till i somras, därav de korta ärmarna. Tyvärr hade jag glömt att tvätta tyget innan jag sydde (man skulle kunna tro att jag hade lärt mig något av det, men nej då), så efter första tvätten krympte plagget och blev mer brett än långt. Ungefär tvärtom mot hur Bustrollet ser ut alltså. Så tyvärr användes den inte så mycket efter det. Annars är jag mycket nöjd med modellen, som är från Ottobres sommarnummer 2011. Lite problem med bandkantningen bara, men jag lär mig så sakta. Det blir bättre och bättre.

Tyg: Klövertyget från Mjuka tyger, jag är lite kär i denna färgställning, den känns väldigt retro (jag tror jag hade några plagg i samma färgställning när jag var liten)

Mönster: Ottobre 2011, sommarnumret.

1 kommentar:

  1. Väldigt retro färger. Undrar om det inte förekommer dessa färger i böckerna om Totte också...

    SvaraRadera