29 februari 2012

Uggletröja och maskinproblem


Som alla andra har vi sjukstuga här hemma just nu. Bustrollet verkar ha en rejäl förkylning. Detta kombinerat med jobbresor för mig, nattjourer och kurser för maken och massor att göra på jobbet bådar inte för några större mirakel på sömnadssidan.
Men en tröja har det i alla fall blivit. Till en liten kille som precis har lärt sig gå. Tyvärr verkar det som att det dröjer ett tag innan vi får se honom, med alla sjukdommar som snurrar runt,  så tröjan ligger här och väntar.
Tyg: Uggletyg från Mjuka Tyger, tror att det är designat av Johanna Ahlard. Den sista snutten av uggletyg som jag fick från min svärmor i julklap förra året. Inte mycket har ändrats i hyllorna men inget nytt har tillkommit i alla fall. (fick dock just veta att Stoff och Stil har öppnat i Stockholm så vi får se hur länge det håller...)
Mönster: Tröja Form 1, från Meedoms bok.

Annars har jag lite problem med min Overlock. Den skär inte sönder tyget utan det drar bara ihop sig och hamnar under sömmarna i en tjock klump. Efter mycket om och men har jag nu beslutat mig för att inte sy på den förrän det är fixat. Jag tror att jag har lokliserat problemet. Överkniven verkar sitta lite för högt. Problemet är att skruven som håller den sitter som berget och min starke make har jag inte sett sedan i måndags då våra scheman gör att vi går förbi varandra. Men kanske till helgen kan det bli fixat.

1 kommentar:

  1. Starka maken fick upp skruven och maskinen funkade bättre. :)

    SvaraRadera