22 mars 2012

Massor av tåg




Som jag kanske har nämnt tidigare så är Bustrollet ganska besatt utav tåg. Därför har jag länge spanat in dessa tågtyg. De ger sådan härliga 70-talsvibbar, särskilt det bruna. I alla fall har det alridg blivit av att köpa hem dem av olika anledningar. Men nu har plötsligt Ohlsons tyger börjat sälja dem, och eftersom det ligger ett stenkast från jobbet blir det ofta så att man tar en tur förbi på lunchrasten. Och till sist kunde jag alltså inte motstå. Den kan ha haft något med saken att göra att Bustrollet just den dagen hade vägrat ta av sig sin tågpyjamas och jag fick lova honom att han skulle få en tröja med tåg istället.
Nu har det i alla fall blivit två tröjor, och jag har så pass mycket kvar av båda att det nog kan bli två tröjor till. Det är fortfarande ganska kallt ute så just nu får sonen vänta lite innan han får ta på sig dessa till dagis, än så länge är det långärmat som gäller.
Tyg: Jersey från Ohlsons tyger, även om orginalet kommer från Jofotex.
Mönster: Ottobres sommarnummer 2011, strlk 98. Vilket bra mönster! Det är lite mer slimfit än vanliga Ottobremönster och var både lätt att sy och blev väldigt bra. Ett framtida favoritmpönster tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar