29 mars 2012

Gamla synder

Häromdagen fick jag anledning att gå igenom alla våra lådor med urväxta barnkläder. En vän fick precis en liten bebis som liksom Bustrollet behövde lite mindre kläder än de vanliga 50-56. Så fram med lådan med 40-kläder. Nja, så lätt var det kanske inte. Efter att ha vänt upp och ner på varenda ouppackad flyttlåda i hela huset, och garaget så insåg vi att de förmodligen var hos min mor. Hon bor dock 10 mil härifrån, men efter lite telefonsamtal och hjälp av både mor och svärmor lyckades vi i alla fall till slut få hit kläderna, samma dag dessutom. Grymt sammarbete!

Det var ganska så nostalgiskt att titta på de där pyttekläderna och försöka komma ihåg hur liten han egentligen var de där första månaderna.

I alla fall så gav all det där rotandet mig tillfälle att hitta tillbaka till några tidigare syprojekt och jag kunde inte låta bli att lägga upp denna. Det är en overall i storlek 80 som W hade första hösten. Den har knäppning i grenen för enkla blöjbyten och är fodrad med en tunn jersey. Men det roligaste med den är ändå tyget. Jag hittade det på mammas vind, det fanns säkert 5 meter. En väldigt blå bredspårig manchester från mitten av 80-talet. Färgen är härlig men kanske mindre gångbar nu på 2010-talet. Lägg märke till detaljen på fickorna. Här var det frågan om ganska avancerat arbete för att vara mig.



Jag ber om ursäkt för kvaliten på fotona. De togs under stor stress och givetvis strulade kameran. Nu är dock denna overall nedpackad i sin låda igen och jag tänker nog inte ta fram den bara för att få lite snyggare bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar