23 mars 2012

Mera tåg... och en bekännelse


"When it rains it pours" Gammalt användbart uttryck. Inte bara har jag nu gjort två inlägg på två dagar, det är dessutom det tredje tåg-plagget på raken.

Denna gång är det en sommarpyjamas till Bustrollet som avhandlas. Det börjar ju bli varmare ute och jag anar att det kommer att bli ganska varma nätter i sommar. Vi har precis flyttat till vårt hus och detta blir första sommaren men tidigare somrar har kortärmade pyjamasar varit ett måste.

Tyget kanske några känner igen. Det är samma som här. Bustrollet är ju så förtjust i den pyjamasen att när jag hittade ytterligare en stuv på Ohlsons så kunde jag inte låta bli att köpa lite. Jag tänkte lite fel när jag beräknade hur mycket som skulle gå åt så det finns så det räcker till annat också.

Och så var det det där med bekännelse... Alla har sina små egenheter, själv har jag svårt att göra bara en sak i taget. Jag brukar diska och läsa samtidigt till exempel. Och när jag syr så brukar jag sätta på en film på min dator samtidigt som jag syr. På senaste tiden har jag tittat på serier, och de flesta plagg här nedanför har kommit till när jag har tittat på 21 Jump Street. (Fråga inte...) Så från och med nu så kommer jag att förrutom mönster och tyg, även lägga till vilken film/Tv-serie som plagget har kommit till till. Vem vet, kanske jag börjar skriva filmrecensioner snart också. ;-)

Mönster: Meedums bok Börnetöj 0-3, Tröja Form 1 och byxa form 1, båda storlek 92 (vilket snarare känns som en stor 98)
Tyg: Stuv från Ohlsons tyger.
Film: SkyCaptain and the World of Tomorrow

2 kommentarer:

  1. Äpplet faller inte långt från äppelträdet! Läsa och diska, jobba och se på TV, var har jag hört det förut? Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Scrappa och titta på tv samtidigt är något jag gör. Eller borstar tänderna och torkar av matbordet. Men det sistnämnda är ett måste om man ska hinna som småbarnsförälder. :)

    SvaraRadera