23 februari 2012

Elefantpyjamas


Det här mönstret blev snabbt mitt favortimönster för pyjamasar till bustrollet. Det har använts både här och där i olika kombinationer. Det här blev en lite enklare variant utan applikationer på knäna och med mudd istället för kantband i benen. Kantband är fint men i all ära måste jag nog säga att jag föredrar mudd. Särskilt på byxor, jag syr alltid lite för stort för att sonen ska ha något att växa i och med mudd slipper man vika upp benen. Tyget är en stuv jag köpte från Strömming på Syfestivalen förra året. Jag hade aningens, aningens för lite tyg så ärmarna blev trekvartsärmar istället för hellånga, men då kan den kanske användas när det blivit lite varmare också.

Jag kommer nog hålla mig till detta mönster för vinterpyjamasar, men jag måste hitta ett bra mönster på sommarpyjamasar också. Några förslag?

Tyg: Bambuinterlock från Strömming Design. Jättemjukt och härligt tyg.

Mönster: Pyjamas mönster från Ottobre, något modifierat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar