8 februari 2012

Fleeceoverall till dagis


På Bustrollets dagis så sover de ute i sina vagnar, nästan oavsett vilket väder det är. Nu är ju sonen en liten frysis, så han blir ofta ganska kall. Och fleece kläderna vi har haft på dagis har inte räckt. Så jag letade lite bland tygerna jag hade hemma och hittade ett gult tjockt fleece som jag tänkte skulle bli bra som overall. Men för att det inte skulle bli allt för mycket kyckling la jag till lite lila fleecetyg som jag hade kvar en stor stuv av.
Detta blir mitt andra bidrag i DeStach-utmaningen.

Mönster: Velouroverall från Ottobre. Jag breddade den lite eftersom jag har sytt modellen förr och vet att den är tight, och det är ju meningen att denna bara ska dras över de vanliga innerkläderna. När jag hängde upp den insåg jag att jag att midellinningen hade kommit lite snett. Men det är ju meningen att han ska ha den när han sover så jag orkade inte rätta till den. Jag har dock en ny på gång i grå velour så nu vet jag vad jag ska tänka på.

Tyg: Två fleece stuvar som låg i mina gömmor. Har faktiskt ingen aning om var de kommer ifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar