26 februari 2012

Mysdräkt i velour

Det har inte blivit så mycket tid att sy de senaste veckorna. Jag har rest mycket i jobbet, varit iväg på helgerna och haft en hel massa besök. Men lite sytid har jag i alla fall lyckats få till. Och till slut fick jag klart Bustrollets mysoverall. Jag köpte tyget från Bibbis textil för ett bra tag sedan. Det är en ganska tunn, mycket stretchig velour men den passar bra till mitt lilla Bustroll som lätt blir för varm. Det är samma modell som här men denna modell är sydd utan att utöka sömsmåner.

Jag är riktigt nöjd med resultatet. Den här gången tänkte jag verkligen på att midjelinningen skulle komma i linje, ni kan se på bilden nedan hur fint det blev. Jag var mycket nöjd tills jag hängde upp overallen på galgen och insåg att jag hade glömt att passa in kragen vid blixtlåset. Det skilde ca en cm mellaln höger och vänster. Då det var bara att sprätta upp och göra om. Men till sluta blev det alltså klart.




Tyg: Grå stretchvelour från Bibbis textil.

Mönster: Jumpin´ In Overall i velour från Ottobre 6/2010, storlek 98.

1 kommentar:

  1. Härlig overall! Jag gillar mönstret, har använt det till min lillkille och det är så härligt snäv passform.

    SvaraRadera