24 april 2012

Oceantröja till sommaren

Av erfarenhet så vet jag att det snart kommer att bli varmare, även om vädret just nu gör sitta bästa för att bevisa motsatsen. Förra helgen fick vi 10 cm snö! I april!! Ja, enligt väderleksrapporten ska det i alla fall vända. Jag tror det när jag ser det...
I alla fall så tänkte jag att det kanske kommer en sommar till slut trots allt och då måste ju bustrollet ha lite sommarkläder. Först ut kommer en tröja i oceantyget av Johanna Ahlard. Znok reade  ut och jag tog nog i lite mycket så nu har jag massor av det. Behagliga bekymmer.
Tröjan har kuvertringning. Och jag tar gärna emot tips om hur man får kantbandet snyggt på kuvertringningar. det blir liksom alltid lite för mycket eller för lite för mig. Så där så att det bullar sig antingen utåt eller inåt.

Tyg: Oceantyg i jersey, och tunn ljusblå interlock, båda från Znok.
Mönster: Trekvartsärmad tröja Ottobre 3/2011
Film: Morden i Midsomer

Om ni är nyfikna på adoptionsprocessen så skickar vi in pappren till adoptionsorganisationerna denna vecka. Sedan väntar vi på svar från dem om vilka länder vi kan ansöka till eller ställa oss i kö till. Vi håller också på att kolla upp alternativet med svensk adoption.

2 kommentarer:

  1. Riktigt fin tröja. E älskar sin tröja med detta tyg. Vet inte om det beror på mönstret eller att du har gjort den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att E tyckte om sin tröja! Hoppas det beror både på mig och mönstret. ;-)

      Radera