10 april 2012

Tröja i retroringar - eller historien om ufot som blev avslutat

För nästan ett år sedan så köpte jag och Lillfiabus in en massa stuvar från Mjuka tyger. Bland dessa låg en snutt med blåa retroringar i velour. Min man blev väldigt förtjust i detta och även jag kan ju erkänna att jag gillade dem. Jag bestämde mig ganska snart att det skulle bli en tröja/jacka till Bustrollet, men det tog rätt lång tid innan jag hittade ett bra mönster. Till slut så hittadet jag i alla fall ett mönster, klippte ut delarna.... och så blev allt liggande. Tills en dag då jag sydde ihop projektet. I alla fall så långt att jag kom till dragkedjan. Som ju så klart var gör kort. Jag köpte en ny dragkedja, som också var för kort... Och tills slut hittade jag en, som var för lång. Men i med den där nya utmaningen jag skulle vara med i så tog jag mig i kragen och avslutade projektet, med den för långa dragkedjan. Det ledde dock till en hel del sprättande och svärande.


Jag är riktigt nöjd med resultatet och jackan användes flitigt i påskhelgen. Det där med dragkedja är dock fortfarande ett kapitel som jag inte riktigt behärskar. Så jag får väl helt enkelt fortsätta öva.

Jackan är i storlek 86 tror jag men lite förlängd. Den passar bustrollet bra nu när han har storlek 92/98.

För övrigt så har vår fina systemkamera gått sönder så jag har grävt fram en gammal kompaktkamera ut gömmorna. Bildkvalitet är därav inte den bästa. Jag ber om ursäkt, kameran ska in på lagning så snart som möjligt. Och bildbehandlingsprogram ska fortfarande införskaffas. Efterlyser fortfarande ett bra gratisprogram...

Tyg: Retroringar i blått från Mjuka tyger. Muddväv inropad från Tradera. Dragkedja från Stoff och stil.

Mönster: Ottobre som vanligt 4/2011 tror jag att det var.

Film: En salig blandning eftersom detta är ett väldig gammalt Ufo. Avslutades dock med Morden i Midsomer på SVTplay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar