12 april 2012

Ofrivillig paus

Igår gav min trogna overlock upp. Jag gissar att det är knivarna som börjar bli slöa igen men jag tror att också andra faktorer spökar. Den har nog aldrig fått en service, i alla fall inte sedan jag köpte den begagnad för två år sedan. Så imorgon blir det en tur till Symaskincenter i Uppsala för service och byte av knivar. Tyvärr lär det ta en vecka innan jag får hämta ut den igen. Istället tänker jag ladda upp med massor av nya mönster och utklippta delar så att det bara är att sätta igång att sy när det väl är dags.

Tills vidare bjuder jag därför på gamla bravader. För ett tag sedan visade jag ju upp mysoverallen jag sydde till Bustrollet. Den är jag mycket nöjd med men jag är nästan nöjdare med föregångaren...


Dena mysoverall i storlek 86 är sydd i ett gammalt riktigt tjockt velourtyg som jag hittade i min mors gömmor. Dock är inte velouren stretchig vilket inte gör något för min lilla sparv till son men den går inte över magen på barn som är de minsta lilla större. Men jag tycker att den blev grymt cool. Speciellt gillar jag detaljerna med de neongula kantbanden på fickorna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar