18 mars 2014

Packat och klart

Snart åker vi på första resan till Polen och kommer snart att få träffa vår lilla tjej för första gången. Det är många känslor just nu, men mest känner jag mig nervös. Jag brukar nog få resfeber men de senaste dagarna har varit värre än någonsin. Så många frågor också. Vad köper man i present till en 2-åring? Vi köpte en låda duplo och bustrollet ska ge ett mjukisfår. Vad kommer hon tycka om oss? Hur ska vi kunna kommunicera? Hur är familjen där hon bor? Ska vi ha med presenter till dem? Tusen frågor och inga svar.
Det är skönt att kunna koncentrera sig på det praktiska, vad ska man packa, hur håller man ett litet bustroll nöjt under resan, vad ska man äta?
Väl i Polen kommer vi ta oss till hotellet i staden vi ska till. Morgonen efter ska vi möta adoptionsmyndigheten tillsammans med vår tolk, innan vi till slut i samlad tropp får träffa vår lilla tjej.


3 kommentarer:

  1. Tänker på er och vet att det kommer att bli bra. Ta det lugnt bara så fixar det mesta sig. Kram till er alla - gb/mormor/mamma

    SvaraRadera
  2. Hej! Skulle man kunna maila dig? Vi ska också adoptera en flicka från Polen och jag skulle gärna vilja utbyta lite erfarenheter med dig/er. Har du en email jag kan nå dig på? Det vore kul att få kontakt med fler adoptivföräldrar som adopterar från Polen precis som vi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym, du får gärna maila mig, jag är bara inte så sugen på att lägg ut min mailadress på nätet eftersom jag vill att den här bloggen är anonym (i den mån den kan vara det :-)). Om du vill kan du lägg ut din så kan jag maila dig istället, så kan jag ta bort ditt inlägg sedan om du vill.
      /Bustroll

      Radera