8 december 2012

Bara till mig!

Nu har jag äntligen blivit klar med två klänningar till mig själv. Alster från min första sömnadskurs någonsin. Det har varit fantastiskt kul att få sy till sig själv och jag har verkligen blivit taggad att fortsätta.

Först ut är en klänning från Stoff och Stil, lite omgjord för att passa min byst. Tyget känner nog de flesta igen, Violer från Znok. Jag är mycket nöjd med resultatet. Det är mycket färger men ett härligt tyg som man blir glad åt. Urringningen var dock lite väl vågad så jag har fått fixa till den lite. Förhoppningsvis kan jag ha den till jobbet nu....





Nästa alster är en klänning från en av Karinottilias Sew alonger; Coffe Date dress. Ett gratismönster som var ganska lätt att sy. Särskilt om man har Karinottilias fantastiska hjälp hela tiden. Stort tack! Tyget är en stuv jag köpte på Ohlsons tyger för länge sedan men har inte lyckats komma på vad jag ska göra med det. Jag ska göra en till klänning med detta mönster, fast utan frillet där fram. För även om jag tycker det blev bra så är det inte riktigt min stil.

 


Och så till slut måste jag bara demonstrera mina nya små etiketter! Visst blev de fina? Från 3exter kommer de.

2 kommentarer:

  1. Jätteroligt att se bilder på dina senaste projekt :-) Gillar verkligen klänningen från sew alongen - superfin!! Kram /Fialotta

    SvaraRadera
  2. Men herregud vilka fina klänningar! Den undre klänningen är en klar favorit hos mig. :)

    SvaraRadera